Gemeente Schermer - Inwoners

Kruimelspoor

Inwoners > Burgerzaken > Burgerzaken

Burgerzaken

Afdeling Burgerzaken

Bij de afdeling Burgerzaken kunt u voor verschillende producten terecht. Zoals:

-          Nationaal Paspoort

-          Nederlandse Identiteitskaart

-          Rijbewijs

-          Verklaring omtrent gedrag

-          Aangifte van geboorte

-          Aangifte van overlijden

-     Aangifte van een verhuizing naar of binnen de gemeente Schermer

-     Aangifte van emigratie

-     Erkenning van een ongeboren kind

Voor meer informatie kunt u op een van de bovenstaande producten klikken.
 


Digitaal gemeenteloket

De volgende producten kunt u digitaal aanvragen met uw DigiD:
-     Uittreksel Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP)
-     Uittreksel burgerlijke stand

 


Openingstijden

De afdeling Burgerzaken is elke werkdag van 09.00 tot 13.00 uur geopend. ’s Middags alleen op afspraak, uitgezonderd op vrijdagmiddag dan zijn wij gesloten. Voor een afspraak kunt u bellen naar 072-5037321.
 

Belangrijke informatie Burgerzaken in 2014
De datum van de fusie tussen Alkmaar, Graft-De Rijp en Schermer nadert met rasse schreden. Ter voorbereiding hierop moeten de drie gemeenten hun systemen op elkaar afstemmen. Dit heeft gevolgen voor een aantal zaken, zoals de openingstijden van Burgerzaken.

Openingstijden Burgerzaken rondom de feestdagen
Van dinsdag 23 december 2014 tot en met vrijdag 2 januari 2015 is Burgerzaken gesloten. Alleen voor aangiften burgerlijke stand (geboorten en overlijden) kunt u op afspraak bij Burgerzaken terecht op woensdag 24 december van 9.00 tot 10.30 uur en op dinsdag 30 december van 9.00 tot 10.30 uur. Hiervoor kunt u telefonisch een afspraak maken via 072-5488707 of 072-5488464.

Reisdocumenten en rijbewijzen
Het is dit jaar niet meer mogelijk een reisdocument of rijbewijs aan te vragen. In het nieuwe jaar kunt u hiervoor vanaf 5 januari bij het Stadskantoor of één van de drie servicepunten terecht. Verloopt uw reisdocument in december of januari? Dan heeft u daarover al eerder een persoonlijke brief ontvangen.

Belangrijke informatie Burgerzaken nieuwe gemeente Alkmaar 2015

Openingstijden Stadskantoor en Servicepunten
Op 1 en 2 januari 2015 zijn wij gesloten. Vanaf maandag 5 januari 2015 kunt u op de volgende locaties en tijden terecht voor Burgerzaken.

Alleen op afspraak:

Stadskantoor, Mallegatsplein 10, Alkmaar:

  • maandag tot en met vrijdag 09.00 - 16.30 uur
  • donderdagavond van 16.30 - 20.00 uur

Servicepunt Alkmaar-Noord, Laan van Straatsburg 2, Alkmaar:

  • maandag, dinsdag en donderdag van 11.00 - 18.00 uur
  • woensdag van 11.00 - 20.00 uur

Servicepunt Graft, Mieuwijdt 19, Graft:

  • maandag van 14.00 - 20.00 uur

Servicepunt Stompetoren, Dres 1, Stompetoren:

  • dinsdag van 14.00 - 20.00 uur

Afspraken kunt u maken via telefoonnummer 14072 of www.alkmaar.nl.

 

Zonder afspraak:

Servicepunt Graft, Mieuwijdt 19, Graft:

  • donderdag van 09.00 - 12.00 en van 12.30 - 15.30 uur

Servicepunt Stompetoren, Dres 1, Stompetoren:

  • vrijdag van 09.00 - 12.00 en van 12.30 - 15.30 uur
     

Wijzigingen

Modernisering betalingsverkeer

Voor uw en onze veiligheid kunt u vanaf 5 januari 2015 alleen betalen via PIN.

Producten
Vanaf 5 januari 2015 leveren we een aantal digitale producten niet meer aan de balie . Op www.alkmaar.nl kunt u zien welke producten u digitaal kunt aanvragen. Om in te kunnen loggen heeft u wel een DigiD nodig.

Beschikt u niet over internet? Dan kunt u op één van  onze servicepunten terecht bij een internetzuil om producten digitaal te bestellen. Hiervoor is het van belang dat u een DigiD heeft en uw betalingspas meeneemt.

 

Archief